Kartingsektionen

Karting är tävlingsformen för gokart, en aktivitet för många åldrar. Bilsportens inträdesport för många unga, och en väg in för blivande racingtalanger.

Karting är fylld med spänning, hästkrafter och fart. Här deltar tjejer och killar på lika villkor.

Vår förening vill finnas till för de som vill tävla men också för de som vill träna och köra för att det är roligt. På banan samlas vuxna, barn, föräldrar och hela familjer i ett gemensamt intresse och engagemang.

Det finns tävlingsklasser för deltagare från 6 års ålder och uppåt. Vill man börja tävla (man behöver inte) så kan man göra det vid 8 års ålder och fortsätta att köra hela livet.

Olika evenemang under året, se under "Planerad verksamhet".
Vi erbjuder även licenskurser, utifrån efterfrågan.

Är du eller vet du någon som vill börja med karting, eller är du nyfiken och vill ställa några frågor? Kontakta oss på MK Gutarna
e-post info@mkgutarna.se eller på nedan telefonnummer.

Vill du besöka oss på banan eller se när vi tränar, så tveka inte att höra av dig innan så du får veta om och när vi är på plats.

Kontaktperson:
Peter Wahlgren 070 665 9084
Klas Jakobsson (SGA)

Kartingbanan ligger i Visby, kör Norrut på väg 148 (Visbyleden) mellan avfarten Broväg och Visby brandstation finns skyltat "Gokart".

Vill du läsa mer om Karting besök SBF hemsida för mer information.

Motorklubben Gutarna - Bilsport Box 1305 62124 Visby

Tel: 0706375200 E-post: info@mkgutarna.se